BPA di Taklimat Penambahbaikan Pengurusan Aduan KPM

phoca_thumb_l_IMG_6504

PUTRAJAYA, 23 Oktober 2013 – Timbalan Ketua Pengarah (Aduan), Puan Anis Rizana Mohd Zainudin @ Mohd Zainuddin telah menyampaikan taklimat berkenaan Penambahbaikan Pengurusan Aduan di Kementerian Pelajaran Malaysia hari ini. Taklimat ini diberikan kepada semua Pegawai Penyelaras Aduan KPM meliputi semua Pegawai Penyelaras Aduan di Bahagian/Jabatan/Agesni di bawah KPM.

 

 Taklimat anjuran Unit Komunikasi Korporat, Kementerian Pendidikan ini diadakan bertujuan untuk memberikan penerangan mengenai garis panduan pengurusan aduan awam baharu serta penambahbaikan pekeliling am berkaitan pengurusan aduan.

 

Taklimat ini juga adalah lanjutan daripada Seminar Pengurusan Aduan Biro Pengaduan Awam Tahun 2013 yang telah diadakan pada 24 September yang lalu. Kebanyakkan peserta taklimat dilihat teruja untuk mendalami dan memahami peranan baharu BPA dalam mengurus aduan. Pelbagai pertanyaan dan masalah dalam pengurusan aduan dibangkitkan dalam sesi soal jawab. Justeru, seminar ini dilihat mampu menambah pengetahuan Pegawai Penyelaras Aduan KPM dalam pengurusan aduan selaras dengan halatuju baharu BPA serta pekeliling am berkaitan pengurusan aduan.

 

 
 
 
CONTACT US
 
PUBLIC COMPLAINTS BUREAU
Governance, Integrity and Anti-corruption Centre (giacc)
Prime Minister’s Department
Level 6, Block B1
Federal Government Administrative Centre
62502 Putrajaya, Malaysia
Tel: 603 8000 8000 
Emel: webmaster[at]pcb[dot]gov[dot]my
 
 
  
 
 
LINKS
Institut Integriti Malaysia(IIM) Jabatan Perkhidmatan Awam(JPA) Ketua Setiausaha Negara MAMPU
myHealth bkpp 1 jpm copy SPR
Suruhanjaya Perkhidmatan Awam(SPA) my Government
 
 
 
 
 
 
 
QR code BPA
 
  rss  rss rss

 
 
 
Go to top